تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

طلاق به درخواست زوجه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

طلاق به درخواست زوجه یکی از دشوارترین دعاوی خانواده می باشد زیرا طبق قانون حق طلاق در دستان مرد می باشد و زن برای طلاق باید دلایل محکمی داشته باشد و سختی زندگی با همسرش را اثبات نماید تا بتواند رأی طلاق را اخذ نماید.

 

در چه مواردی زن حق طلاق دارد؟

  1. با وجود اینکه قانون حق طلاق را به مرد داده است اما در مواردی به زن نیز حق طلاق داده است از آن جمله:
  2. در مورادی که در عقد نامه شروطی مقرر شده باشد و قید شده باشد در صورتی که مرد به تعهدات خود عمل نکند زن وکالت در طلاق دارد،در صورت تحقق و اثبات این شروط در دادگاه زن حق طلاق دارد.
  3. در صورتی که شوهر از دادن نفقه خودداری می کند و الزام زوج به دادن نفقه امکانپذیر نباشد و یا در مورادی که شوهر از دادن نفقه عاجز و معسر باشد.
  4. در صورتی که دوام زوجیت موجب عسرو حرج زوجه باشد و در دادگاه اثبات گردد.

طلاق به درخواست زوجه

 

عسرو حرج زوجه شامل چه مواردی می شود؟

عسر و حرج به معنای ایجاد سختی و مشقت تحمل ناپذیر می باشد که اگر زن در زندگی مشترک دچار سختی و مشقت زیاد شود به صورتی که قابل تحمل نباشد و اگر بتواند آنها را در دادگاه اثبات نماید،زن حق طلاق پیدا می کند.لازم به ذکر است عسرو حرج باید در زمان طرح دعوای طلاق و صدور حکم موجود باشد و حکم طلاق وسیله ای برای رهایی زوجه از این وضعیت باشد از آن جمله:

  • ازدواج مجدد زوج بدون اجازه همسر اول
  • اعتیاد زوج به مواد مخدر یا مشروبات الکلی و عدم امکان الزام زوج به ترک آنها
  • عدم رابطه زناشویی و تمکین از سوی زوج
  • ترک انفاق و عدم امکان الزام زوج به پرداخت نفقه
  • سوء معاشرت و فساد و فحشا و داشتن روابط نامشروع
  • سوء قصد به جان زن و سوء رفتار علیه زن و تکرار ضرب و جرح و اهانت
  • مشکلات جنسی و عدم باروری زوج
  • غیبت یا مهاجرت یا ترک زندگی مشترک حداقل 6ماه متوالی یا 9ماه متناوب در مدت یک سال بدون داشتن عذر موجه
  • محکومیت قطعی زوج به حبس 5سال یا بیشتر
  • ابتلاء زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا هر بیماری صعب العلاج دیگر که زندگی مشترک را مختل نماید.

دلایل محکمه پسند جهت اثبات اعسار در دعوای طلاق به درخواست زوجه

در دعوای طلاق به درخواست زوجه به دلیل عدم وجود دلایل و یا به دلیل سختی اثبات دلایل موجود از دعاوی سخت و تخصصی می باشد.باید توجه نمود در دعوای طلاق تمام دلایل به صورت درستی جمع آوری گردد تا بتوان به نتیجه درست رسید از دلایل مهم در دعوای طلاق که باید اثبات گردد:

طلاق به درخواست زوجه

1- ضرب و جرح مکرر توسط زوج می باشد.در این موارد زوجه باید در هر بار که مورد ضرب و شتم قرار می گیرد با 110 تماس گرفته تا صورتجلسه ای در این خصوص تنظیم گردد و از طریق کلانتری به مراجع پزشکی قانونی معرفی گردد تا نامه ای مبنی بر مقدار و شدت و حدت و مقدار دیه یا ارش ضرب و شتم تعیین و صادر گردد.زوجه با داشتن نامه های متعدد از پزشکی قانونی و گزارشات پلیس می تواند به راحتی ضرب و جرح مکرر زوج و عسرو حرج خود را اثبات نماید.

2- ترک انفاق زوج نیز باید توسط زوجه در دعوای طلاق اثبات گردد بنابراین زوجه باید دعوای نفقه به صورت حقوقی و کیفری پرداخت نماید و با پیروزی در آن دعوا و صدور حکم پرداخت نفقه حقوقی و حکم ترک انفاق کیفری و صدور اجراییه و ارائه احکام مذکور می تواند عدم پرداخت نفقه زوج و عسروحرج به وجود آمده را در دعوای طلاق اثبات نماید.

3- از دیگر دلایل که عسرو حرج زوجه را اثبات می نماید در خصوص زمانی است که زوج دچار اعتیاد شده،در این موراد زوجه باید درخواست پزشکی قانونی نماید تا زوج جهت انجام آزمایشات به پزشکی قانونی مراجع نموده تا اعتیادش اثبات گردد اما در بسیاری از موارد زوج به پزشکی قانونی مراجعه نمی نماید بنابراین از دلایل دیگر جهت اثبات اعتیاد می تواند آدرس کمپ که زوج در آنجا بستری بوده را به دادگاه ارائه داد و از دادگاه درخواست استعلام نمود.

4- در مورادی که زوج مشکلات جنسی یا روانی دارد از دلایل زوجه می تواند ارجاع زوج به پزشکی قانونی باشد تا از طریق معاینات و آزمایشات مشکلات زوج اثبات گردد .همچنین می توان از شهادت شهود جهت اثبات این موارد استفاده نمود.

5- در خصوص ازدواج مجدد زوج از دلایل قابل اثبات می تواند درخواست استعلام از اداره ثبت احوال نمود تا شناسنامه یا برگه صیغه ازدواج موقت را به دادگاه ارائه نمود.یا می توان از طریق تحقیق محلی از همسایه های منزل دوم زوج،ازدواج دوم را اثبات نمود.

6- در خصوص سوءرفتار و روابط نامشروع متعدد زوج می توان با وجود دلایل دعوای رابط نامشروع مطرح نمود و با اثبات و صدور حکم،آن حکم را به دادگاه جهت اثبات عسروحرج ارائه نمود.همچنین در خصوص محکومیت به حبس نیز می توان آن حکم را جهت اثبات ارائه نمود.

7- در صورت غیبت یا مهاجرت زوج می توان با شهادت شهود و حکم ترک انفاق،عسروحرج را اثبات نمود.

 

طلاق به درخواست زوجه

موارد مهم قابل ذکر در وکالتنامه طلاق زوجه یا حق طلاق به زوجه

در بعضی از موارد دیده می شود زن تنها حق طلاق از طرف مرد دارد بدون اینکه در این خصوص وکالتنامه ای تنظیم گردد باید بدانید تنها داشتن حق طلاق چه در عقدنامه و چه در دفاتر اسناد رسمی هیچ اختیاری در طلاق به زوجه نمی دهد بلکه زن باید وکالت در طلاق از طرف مرد داشته باشد تا بتواند بدون دغدغه و به راحتی طلاق بگیرد. اما موراد مهمی باید در وکالتنامه درج گرد تا مشکلی در صدور حکم طلاق به وجود نیاید از آن جمله:

  1. در ابتدا زوجین جهت تنظیم وکالتنامه باید به دفاتر اسناد رسمی با در دست داشتن مدارک خود:شناسنامه،کارت ملی و عقدنامه مراجعه نمایند.
  2. وکالت به صورت بلاعزل تنظیم گردد.
  3. حق توکیل به غیر داده شود جهت انتخاب وکیل از جانب مرد.
  4. حق انواع طلاق داده شود.
  5. حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی و حق اسقاط اعتراض تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی.
  6. اسقاط حق رجوع از بذل و قبول مابذل.
  7. حق اجرای صیغه ی طلاق و ثبت و تنفیذ طلاق و امضای طلاق نامه در هریک از دفاتر طلاق و مطلقه نمودن زوجه داده شود.
  8. به صورت توافقی در خصوص حقوق مالی زوجه از جمله مهریه، نفقه گذشته و حال و آینده،اجرت المثل ایام زوجیت و نحله،جهیزیه نیز میتوان تصمیم گیری کرد و قید بذل و قبول مابذل مهریه و دیگر حقوق مالی زوجه.
  9. حق مراجعه به هر یک از مراجع قضایی، داوری و مشاوره،آزمایشگاه،اخذ نامه عدم انصراف از طلاق و اخذ گواهی عدم امکان سازش.
  10. در صورت توافق تصمیم گیری در خصوص حضانت و نحوه ملاقات و نفقه فرزند.
  11. حق انتخاب وکیل دادگستری و اسقاط حق عزل وکیل.

مراحل دعوای طلاق به درخواست زوجه

  • تنظیم دادخواست طلاق به درخواست زوجه در دفاتر خدمات قضایی
  • ارجاع دعوا به یکی از شعبات دادگاه خانواده نزدیک محل زندگی زوجه
  • مشخص شدن وقت رسیدگی و ارائه دلایل و اثبات عسروحرج زوجه
  • ارجاع دعوا به داوری جهت اخذ گواهی عدم امکان سازش
  • در مورادی درخواست نظریه ی پزشکی قانونی و درخواست استعلام از مراجع مربوطه
  • صدور حکم طلاق و در صورت قطعی شدن،اجرای صیغه ی طلاق

وکیل طلاق به درخواست زوجه و مزایای آن

یکی از مهترین و سخت ترین دعاوی خانواده، دعوای طلاق به درخواست زوجه می باشد زیرا اثبات عسروحرج زن و اخذ رأی به نفع زوجه در دادگاهها بسیار دشوار می باشد که حتماً زوجه در این خصوص باید وکیل مجرب طلاق را انتخاب نماید تا به نتیجه مطلوب برسد زیرا این دعوا یکی از تخصصی ترین دعاوی است که وکیل خانواده باید راههای اخذ رأی به نفع موکل را بداند.

یکی از آنها مطالبه نفقه زوجه به صورت حقوقی و ترک انفاق کیفری می باشد و همچنین ضرب و جرح زوجه توسط زوج و داشتن نامه های متعدد پزشکی قانونی و همچنین اعتیاد زوج  و داشتن رابطه نامشروع زوج که بتوان آنها را اثبات نمود در اخذ رأی به نفع زوجه کاملاً مؤثر و محکم می باشد که جهت اثبات این امور تخصصی باید بهترین وکیل خانواده و وکیل طلاق خوب که راههای اثبات را کاملاً وارد می باشد انتخاب نمود تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان برای موکل به دست بیاورد.

در بسیاری از موارد زوجه برای عدم روبرو شدن با زوج نیاز به وکیل طلاق دارد تا بتواند تمام مراحل طلاق توافقی را از صفر تا صد در اختیار وکیل طلاق توافقی زوجه بگذارد در واقع به دلیل پیچیده بودن و داشتن مراحل طولانی و متعدد طلاق به درخواست زوجه بهتر است هریک از زوجین برای خود وکیل طلاق خوب انتخاب نمایند زیرا از مزایای داشتن وکیل طلاق این است که وکیل طلاق تمام مراحل دعوای طلاق را می داند و می تواند در کمترین زمان دعوا را به نتیجه برساند همچنین وکیل طلاق زوجه با توجه به تخصص داشتن در امور طلاق تمام قوانین مربوطه را می داند و می تواند دعوا را با بهترین نتیجه به نحو موکل به اتمام برساند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

  • زن می تواند براساس تبصره ماده 1133 قانون مدنی براساس شرایط مواد زیرطلاق بگیرد مشروط براینکه بتواند با مشاوره وهمراهی یک وکیل مجرب ومتخصص خانواده دردادگاه اثبات کند .

ماده 1119.طرفین عقد ازدواج می توانند هرشرطی که مخالف بامقتضای عقد ازدواج نباشد در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر بنماید.

شروط 12گانه درعقدنامه

1- استنکاف شوهرازدادن نفقه زن به مدت شش ماه به هرعنوان وهمچنین درموردی که شوهرسایر حقوق واجبه زن را به مدت شش ماه وفا نکند و اجبارا ایفا هم ممکن نباشد.

۲- سوء رفتارو یاسوء معاشرت مرد به حدی که ادامه زندگی رابرای زن غیرقابل تحمل نماید.

۳- ابتلاء مرد به امراض صعب العلاج به نحوی که دوام زناشویی برای زن مخاطره آمیزباشد.

۴- جنون درمواردی که فسخ نکاح شرعا ممکن نباشد.

۵- عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال مرد به شغلی که طبق نظردادگاه صالح منافی با مصالح خانوادگی وحیثیت زن باشد.

۶- محکومیت شوهربه حکم قطعی به مجازات پنج سال حبس یا بیشتر

۷- ابتلاء مرد به هرگونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خلل آورد و ادامه زندگی برای زن دشوار باشد.

۸- مردزندگی خانوادگی را بدون عذرموجه ترک کند یا شش ماه متوالی بدون عذرموجه ازنظر دادگاه غیبت نماید.

۹- محکومیت قطعی مرد دراثرارتکاب جرم وانجام هرگونه مجازات اعم ازحد وتعزیردراثرارتکاب جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی وشئون زوجه باشد .

۱۰- پس ازگذشت پنج سال مرد ازشوهرخود به جهت عقیم بودن ویاعوارض جسمی دیگرمرد صاحب فرزند نشود.

۱۱- مردمفقودالاثر شود وظرف شش ماه پس ازمراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود.

۱۲- زوج همسردیگری بدون رضایت زن اختیارکند یابه تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید.

ماده 1130. در صورتی که دوام ازدواج موجب عسروحرج زن باشد.

عسرو حرج:وضعیتی که ادامه‌ی زندگی رابرای زن با مشقت همراه ساخته وتحمل آن مشکل باشد.

  • اعتیاد زوج به یکی ازانواع مواد مخدرویا ابتلاء وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یاعدم امکان الزام وی به ترک آن درمدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیادلازم بوده است.
  • ضرب وشتم یاهرگونه سوء رفتارمستمرزوج که عرفاً باتوجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

2- زن می تواند ضمن عقد ازدواج یا درطول زندگی مشترک با مراجعه به دفاتراسناد رسمی ازمرد‏ وکالت ‏بلاعزل ‏طلاق (حق طلاق ) بگیرد یا رضایت مردرابا بخشیدن کل یا بخشی ازمهریه خود یا بدون ‏قیدوشرط  برای ‏انجام طلاق توافقی جلب نماید. ‏

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *